Friday, November 12, 2010

Menjadi Landskap Designer

Aku merepek lagi kali ni... Pada 6 - 1O Oktober 2010 bertempat di IKBN Chembong,n9.. aku dgn budak2 kelanasiswa telah mengikuti perkhemahan hinex camp 10.. panjang post ni..malas ak nk tulis panjang2.. so mcm xtvt lah yg kami buat..antaranya ialah membuat landskap..

Aktiviti bermula pada pkol 9 pagi kot.. kmi dipecahkan mengikut kumpulan dan setiap group ade tugasan masing2.. so group aku dpt tugasan buat landskap.. landskap ape la sangat..tanam2 pokok jer..taruk2 baja..siap!! Tapi ternyata andaian ak meleset sama sekali.. modal projek landskap ni RM3000 or 3 ribu ringgit.. modal pon byk camtu.. bermaksud projek yg bakal kitaorg buat ni bukan projek cikai2.. bla bla bla

                                             kerja2 mencabut rumbut dijalankan

                                           cangkul jangan x cangkul
                                                
                                          kerja-kerja memangkas pokok

                                                proses menclearkan tanah

                                           okey siap ! Lepas ni kita tanam pokok

                                          antara senjata yang digunakan

                                              pokok dah sampai satu pasu RM800 kot

                                            cabut pasu pastu tanam

                                           nak cabut pokok dari pasu ni satu masalah besar

                                             pastu tanam rumput kertas

siap juga akhirnya

                                                   proses pembersihan sedang dilakukan

                                                       baju percuma yg aku tunggu-tunggu

                                                     siap sudah projek landskap ini


Tepat pukul 5.00 petang, semua kerja sudah siap dilakukan terima kasih kepada Encik yang telah memberi tunjuk ajar dan ahli kumpulan ku yang lain dari IKBN,UNISZA,UniMAP dan UTHM. Memang puas hati giler setelah siap buat kerja yang penat giler ni. Lebih2 lagi bagi aku ni yang jarang sekali memegang cangkul. Tapi untill disaat ini aku sungguh menyesal kerana segan + malu  tidak sempat mengambil no telefon biodata budak pompuan group aku. Seriyes ak menyesal gilerrrr

No comments:

Post a Comment