Wednesday, January 5, 2011

Gua Respect Sama Mereka Ni

6 Januari 2011 - Dalam paper x habis2 lagi citer pasal bola Piala AFF ni dan yang terbaru pasal hadiah yang bakal diperoleh oleh pemain. Ada yang dapat tanah,rumah dan wang tunai dalam rm30k sorang kot.Harap2ni x menjejaskan kosentrasi mereka di atas padang kelak.


Aku  menaip ni bukan nak citer pasal Piala AFF ni tapi pasal benda lain iaitu semangat patriotisma rakyat Malaysia yang tinggi menggunung ni.Korang pernah bace x pasal ade 2 orang rakyat Mlaysia pergi ke Stadium Gelora Bung Karno mase final 29 Dis lepas ? x ingat ke? nah ni ak tunjuk..




Kamis, 30/12/2010 03:12 WIB 
Piala AFF
Fans 'Nekat' Malaysia Diamankan



Jakarta - Karena alasan keamanan, fans Malaysia berkumpul di kedutaan besar negaranya menyaksikan laga kedua final Piala AFF. Namun ada juga yang 'nekat' dengan menonton langsung di Stadion GBK.

Kenekatan seorang fans asal Malaysia itu tak cuma karena dia memberanikan diri datang ke GBK seorang diri, mengingat beberapa rekannya yang juga menyaksikan laga final berada dalam kawalan ketat anggota Brimob.

Saat pemain Malaysia berada di atas podium untuk mendapatkan pengalungan medali dan diserahi trofi juara, fans tersebut terang-terangan merayakan keberhasilan tim kesayangannya menjadi juara. Dia mengeluarkan bendera Malaysia di antara ratusan fans Indonesia yang berada di tribun VVIP.

Sontak saja tribun yang dipenuhi oleh suporter tuan rumah itu sedikit tersulut emosinya dan sempat melempari orang tersebut dengan botol minuman. Untungnya petugas keamanan sigap mengamankan suporter tersebut dan dibawa turun ke ruangan di bawah stadion.

Untuk menyelamatkan supoter nekat itu, petugas keamanan langsung menggiringnya menjauhi fans tuan rumah. Beruntung tak sempat terjadi aksi kekerasan dalam kejadian tersebut.







Ha..begitu la ceritanyer..dah la pergi GBK yang sememangnya kandang bagi team Indo..fan diaorang beribu2 ade kot dalam 100ribu. SSFC ade jugak buat trip tapi atas dasar keselamatAn terpaksa tengok kat Kedutaan Malaysia.




Player pon pergi stadium naik baracuda sejenis kereta perisai...






Kalau aku pergi sana memang x pakai jersey kuning tu bukan x patriotik tp atas dasar keselamatan. Nak pergi tengok Pahang main kat away pakau jersey away Pahang pon dah kecut (yg penting ak tetap pergi haha)  ni kan nak pergi GBK.








Aku memang respect la diaorang ni yang pergi Gelora Bung Karno ni..nak tengok kisah disebalik perjalanan mereka ke Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta click kat sini http://anakmemberontak.blogspot.com/2010/12/gelora-bung-karno.html ni blog mamat tu.. kalo x suka tengok pergi main PES sampai menang cup.

No comments:

Post a Comment