Tuesday, July 17, 2012

Setapak lagi


Aku tidak berharap sangat. Takut nanti menangis kecewa. Hendak memaki apabila gagal ibarat meludah ke langit dan jatuh ke muka sendiri. Marah - marah tapi apabila berjaya disayang dan dipuji jua.

Lega dan kini tinggal setapak sahaja lagi. Seksa penantian selama setahun memeritkan. Jika gagal kali ini mungkin ada rezeki pada tahun 2014. Itu pun jika berjaya jika tidak mungkin 3 atau 4 tahun lagi dan lagi.

Aku tengok sebuah kelab pasukan bola sepak di German iaitu Fortuna Düsseldorf mereka tunggu selama 15 tahun. Patutlah berpesta sakan berlari masuk berpuluh ribu ke dalam padang untuk meraikan kemenangan.

Mereka bukan menang piala tapi naik pangkat dalam liga


Menjadi peminat sebuah pasukan bola sepak ini banyak bermain dengan perasaan dan lebih-lebih lagi jika pasukan tersebut bukanlah sehebat pasukan Barcelona dan sekaya Manchester City. Tapi aku lahir di sini dan
menyokong pasukan ini boleh buat aku gembira. Tidak kisah apa warna kulit dan ideologi politik yang penting apabila bersama di stadium, menjadikan kami lebih kuat untuk menyokong biarpun saban tahun dipalit kekecewaan. We share in pain.



1 comment:

ஜ miss klanika ஜ said...

ouh bagi sy juventus tetap power. *tetiba

Post a Comment