Wednesday, October 19, 2011

Surat Dari Tanah Adat Pepatih


Faris : Aku tengok kat pejabat tadi, surat kau dah sampai.


Aku : Betul ke ?


Faris : Betul.


Aku : (senyum)


Setelah hampir 2 bulan menunggu. Akhirnya surat yang telah dikirim dibalas jua. Sekarang aku tidak lagi berasa was-was dan ragu-ragu. Dari Pahang ke Negeri Sembilan agak jauh tapi tugas ini perlu diselesaikan. Aku harap di sana nanti dapat  mengenal dan mempelajari erti sebuah kehidupan di alam pekerjaan.


Bahasa orang Negeri Sembilan ini aku kurang faham. Mungkin selama ini sering dengar bahasa dari Pantai Timur dan Utara. Selama empat bulan akan berkelana di tanah penuh adat yang berasal dari Minangkabau.


" Dokek sano eden poei Nilai selamo ompat bulan "  




 Siapa tahu mungkin bertemu jodoh kat sana.haha.

6 comments:

Anonymous said...

dapat kerja? tahniah ya. moga permulaan baru menjadi permulaan yg baik :)

Arai Lekir said...

bukan kerja tapi buat latihan praktikal jer :) .. harap semua berjalan lancar

P-Cak said...

untung la ang...aq gak yg x tau status aq lg ni...huhu

nurkaloi said...

ni nak g kojo ko carik jodoh ni?
hahah pape punn gud luck !!

ewanthology said...

semoga dipermudahkan segala urusan di sana nnt

Arai Lekir said...

p-cak : beruntung betul kita dapat tempat yang sama


nurkaloi : eden poie kojo la.. kalau ado jodoh..eden terimo ajo


delarocha : terima kasih

Post a Comment